تماس با اسکیمو (10 الی ۱۶)

021-66583189

تماس با اسکیمو (۸ الی 24)

09917300259

عضویت/ورود
قوانین حرکت در موشن‌گرافیک
4
(4)

حرکت در موشن‌گرافیک‌ یعنی دادن حرکت به تصاویر ثابت با اینکار شما به تصاویر روح می‌دهید و آنها را زنده می‌کنید . شاید تصور کنید با یادگیری برنامه افترافکت و تسلط بر ابزارهای این برنامه می‌توانید یک موشن‌گرافیست حرفه‌ای باشید اما واقعیت این است که تسلط بر ابزارها همیشه تسلط برهنر را تضمین نمی‌کند .
قوانین حرکت در موشن‌گرافیک ساخته شده‌اند که با استفاده از آنها بتوانید موشن‌گرافیک‌هایی قابل درک و نزدیک‌تر به دنیای واقعی بسازید. به حرکات اطراف خودتان توجه کنید ، تصور کنید اجسام وزن نداشتند یا نیروی جاذبه وجود نداشت ، دراین صورت حرکات بنظر شما چه شکلی بودند ؟ قطعا خشک و رباتیک
بنابراین هدف ما در این مقاله این است که به شما کمک کنیم با استفاده از قوانین حرکت ، موشن‌گرافیک‌هایی جذاب و نزدیک به دنیای واقعی بسازید ، پس در ادامه با اسکیمو همراه باشید .

قوانین حرکت در موشن‌گرافیک‌

فشردگی و کشیدگی (Squash and stretch) :قانون پیش بینی کمک می‌کند تصویر حرکت واقعی‌تری داشته باشد

به تصویر زیر دقت کنید ، فشردگی و کشیدگی کمک می‌کند شما بتوانید احساسی واقعی‌تر از حرکت را به بیننده منتقل کنید.
این یکی از قوانین مهم است که استفاده از آن کمک می‌کند حرکت تصاویر طبیعی‌تر باشند.

فشردگی و کشیدگی کمک می‌کند شما بتوانید احساسی واقعی‌تر از حرکت را به بیننده منتقل کنید.

صحنه‌سازی ( Staging ) :

برای اینکه بتوانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید باید توجه او را جلب کنید ، شما در موشن‌گرافیک مشخص می‌کنید در هر لحظه مخاطب چه چیزی را دنبال کند .
صحنه‌سازی دقیقا همینکار را انجام می‌دهد با استفاده از نور ، زاویه دوربین ، کادر‌بندی و … موضوع اصلی را از جزئیات تفکیک می‌کند و مخاطب را با داستان شما همراه می‌کند .

برای اینکه بتوانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید باید توجه او را جلب کنید

پیش بینی (Anticipation) :

برای مثال در تصویر  ، قانون پیش بینی کمک می‌کند تصویر حرکت واقعی‌تری داشته باشد .
قبل از شروع حرکت مقداری به عقب می‌رود با اینکار ذهن مخاطب را برای حرکت آماده‌سازی می‌کند .

با استفاده از این قانون می‌توانید نشان دهید که قسمت‌های مختلف یه شی با سرعت و زمان متفاوتی حرکت می‌کنند.

پیگیری و هم پوشانی (Follow-through and Overlapping) :

با استفاده از این قانون می‌توانید نشان دهید که قسمت‌های مختلف یه شی با سرعت و زمان متفاوتی حرکت می‌کنند.
برای مثال : آنتن‌های قدیمی را بخاطر دارید ؟ با حرکت دادن آنتن ، قسمت بالای آن حتی بعد متوقف شدن حرکت قسمت پایین ، همچنان نوسان داشت .
هم پوشانی هم دقیقا همین موضوع را نشان می‌دهد ، کمک می‌کند حرکت شی واقعی‌تر دیده شود و به تنوع موشن‌گرافیک کمک می‌کند .

حرکت آهسته (Slow in Slow out) :

یکی از قوانین مهم است که باید در طراحی موشن‌گرافیک رعایت کنید ، مگر اینکه هدفتان ساختن حرکات رباتیک باشد .
در دنیای واقعی اشیا و انسان‌ها قبل از اینکه به سرعت نهایی برسند لازم است سرعت حرکت را افزایش دهند و برعکس قبل از اینکه بطور کامل متوقف شوند ، زمانی برای کاهش سرعت نیاز دارند .

قوس (Arcs) :

در دنیای واقعی گرانش باعث می‌شود اشیا در حرکت دارای قوس باشند . حتی بسیاری از حرکات انسان مانند دست ، انگشتان و … دارای قوس هستند . رعایت کردن این موارد در موشن گرافیک کمک می‌کند طراحی زیباتر داشته باشید .

حرکت ثانویه (Secondary Action)  :

حرکت ثانویه درواقع به حرکت اولیه کمک می‌کند ، برای مثال در تصویر G حرکت عقربه‌های ساعت و زنگ ساعت بیشتر حس گذر زمان را منتقل می‌کند .
در طراحی موشن‌گرافیک باید دقت کنید که حرکت ثانویه بر حرکت اصلی انیمشین غلبه نکند .


زمانبندی ( Timing )  :

زمانبندی همه چیز است . با زمانبندی درست به‌راحتی می‌توانید ویژگی و احساسات هر کاراکتر را به مخاطب منتقل کنید .

اغراق (Exaggeration)  :

به شما در انتقال واضح پیام به مخاطب کمک می‌کند و موشن‌گرافیک را از یکنواختی خارج می‌کند.

نقاشی جامد (Solid Drawing)  :

فرم سه بعدی را به خوبی به یک تصویر اضافه می‌کند. اگرچه نقاشی دو بعدی کشیده شده باشد با اضافه کردن سایه و.. به مخاطب احساس سه بعدی بودن را منتقل می‌کند .

حرکت مستقیم رو به جلو و حالت به حالت (Straight Ahead Action & Pose to Pose )
هر کدام از این دو حالت مزیت‌های خاص خودشان را دارند و در اکثر موارد می‌توانید از این دو حالت با هم استفاده کنید ، حرکت مستقیم رو به جلو طراحی فریم به فریم از ابتدا تا انتهاست . برای داشتن حرکات روان و نزدیک به دنیای واقعی این حرکت بهترین انتخاب است .


جاذبه (Appeal)  :

موشن‌گرافیکی که می‌سازید باید مخاطب را به‌راحتی با خود همراه کند . برای داشتن یک موشن‌گرافیک گیرا ، باید طراحی قابل فهم و همراه با شخصیت‌پردازی داشته باشید . تمام این موارد به نحوه چیدمان و استفاده از قوانین حرکت در موشن‌گرافیک بستگی دارد .

در این مقاله قوانین حرکت در موشن‌گرافیک‌ و کاربرد آنها را بررسی کردیم ، شما می‌توانید با استفاده از این قوانین موشن‌گرافیک‌هایی جذاب بسازید و از این راه کسب درآمد کنید .

برای اینکه بتوانید موشن‌گرافیک‌هایی حرفه‌ای بسازیدعلاوه بر اینکه باید کار با نرم‌افزار افترافکت را یاد بگیرید نیاز دارید هنر اینکار را نیز بیاموزید ، اسکیمو شرایط مناسب برای یادگیری این هنر زیبا را برای شما فراهم کرده است ، مهم نیست که در کدام شهر یا کشور زندگی می‌کنید در خانه بمانید و به ‌راحتی دوره آنلاین موشن گرافیک حرفه ای اسکیمو را شرکت کنید.

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود | ثبت نام
جهت عضویت یا ورود، موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد